Äntligen hemma!

Kom precis innanför dörren, först har man jobbat sen varit hemma och tagit en raggardusch sen var det match på Borås Arena. Mitt Elfsborg tog emot ett gäng stackare från ostkusten vid namn Kalmar FF.
Sofie hade fixat två "billiga" biljetter för ynka 150 riksdaler. Helt ok platser Sofie, men våra converse skor  var inte rätt utrustning denna aprilkväll. Vuxen som man är plockade jag med min halsduk från Acne som blev kvällens räddare. Matchen var annars som alla andra Allsvenska tillställningar. Publiken var missnöjd med passningspelet, inläggen, dribblingarna och domaren. Någon djupare sammanfattning vill jag inte dela med mig. Men Sofies inköp av två chipspåsar slår högre en 90 minuter i felpassningar. Det var nog den första och sista Allsvenska fajt jag ser i år.  Trodde kvaliten skulle blivit lite bättre men ack så den bedrog. Säger som jag alltid sagt. Allsvenskan följer man bäst på text TV. Sen är det väl dags att byta ut Ahlgrens bilar i alla fotbolls och hockeystånd,  vi är trötta på dem där förbannade godisbitarna nu. I morgon ska jag titta på en ny lägenhet ska bli intresant.


Godnatt
Ricardo

Kommentarer
Postat av: Sofie

ja chipsen va fasiken räddaren! mer kläder på till nästa match, conversen håller inte måttet när man ska sitta still en vårkväll! jag är allt lite sugen på o se elfsorg-ifk den 4e maj. Inte bangar du?

2009-04-17 @ 19:15:46
URL: http://soffiproppen.blogg.se/
Postat av: Ricardo

Jo jag ska tänka över de. Om Stefan Izigol är tillbaka kan det vara värt entrepengen:) dubbla strumpor och mössa...

2009-04-17 @ 19:47:41
Postat av: Jock.

hehe vad hade du förväntat dej i svettiga Borås Ralle?

felpass och dåliga domslut är nu mera vardag i allsvenskan och tro inte att kvalitén kommer bli bättre. skippa ifk matchen skänk pengarna till miljöpartiet ist.

2009-04-17 @ 19:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0