Eurovision 2009

Igår sändes ju Eurovision i allas tv där hemma och vilken fest det blev. Ryssland hade satsat 340 miljoner för att detta skulle bli den största finalen av alla tider. Arragemanget får man ändå säga infriade dessa önskemål.
I Moskwa fick vi se en totaldominans av våra grannar Norge. Den unga 23åringen Alexander Rybak slog rekord med sina 387 poäng. Den finska hårdrocksgruppen Lordi hade det tidigare rekordet på 292 poäng från 2006.
En som det inte gick lika bra för var våran "stolthet" Malena som kom på en 21 plats. Hennes operasång gick inte hem och hon fick ihop endast 33 poäng vilket gör att vi även får kvala nästa år.





– Hela Norge kan möta mig på flygplatsen i morgon, hälsade han i direktsändning.

 

 

Matte


Kommentarer
Postat av: Johan

fint att folket gillar mitt land ;D

2009-05-17 @ 11:11:45
Postat av: Nathalie

Vet inte om jag gillde låten så mycket men kul att Norge vann iaf! :D

Postat av: Yvonne

Ja " hela norge kan möta min på flygplatsen i morgon" Stämmde han va där. och finns väl inget bättre att vina tävlingen den 16 maj. och sedan komma hem till sitt land, mötas upp av en massa glada normen. som är glada övar hans vinst och deras national dag 17 maj!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0